piątek, 21 listopada 2014

Książkowa wishlista #1

Ostatnio nie mam zbyt dużo czasu na czytanie, jednak staram się, gdy tylko mogę, sięgnąć po jakąś dobrą książkę. Dlatego dzisiaj sporządziłam listę książek, które bardzo chętnie bym do siebie przygarnęła i przeczytała. Jako, że pomału już myślimy o świętach i prezentach dla bliskich, to może dla kogoś z Was moja "wishlista" będzie podpowiedzią na prezent dla miłośniczki kosmetyki naturalnej i zdrowego stylu życia. Zapraszam! ;)




1. "ABC Kosmetyki naturalnej" Magdalena Przybylak – Zdanowicz 





Ten dwutomowy poradnik jest znany większości miłośniczek kosmetyki naturalnej. Tom 1: owoce przedstawia receptury na domowe kosmetyki z ponad 30 gatunków owoców , natomiast Tom 2: warzywa omawia ponad 25 gatunków warzyw. Myślę, że książka będzie mi pomocna w przyrządzaniu własnych receptur na kosmetyki i pozwoli na ulepszenie domowego SPA!

2. "Nowoczesna kosmetologia" Marcin Molski





Nie jestem kosmetologiem ani kosmetyczką. Właściwie obracam się w branży mocno odległej od kosmetyków (chyba, że ktoś wskaże mi logiczne powiązanie pomiędzy wodociągami czy oczyszczaniem ścieków do właśnie kosmetologii ;)). Jednak naturalna kosmetyka jest moją dużą pasją i chcę wzbogacać swoją wiedzę również z dziedziny kosmetologii. W tej książce ciekawe wydaje się  podejście do kwestii piękna, ponieważ obejmuje ono nie tylko zabiegi i kosmetyki, które są stosowane współcześnie (tom 2), ale również omawia kwestię sposobu odżywiania, ruchu czy detoksykacji (tom 1). Bardzo podoba mi się takie całościowe, holistyczne podejście do piękna i dbania o siebie. Po recenzjach na blogach Arsenic i Kosmostolog jeszcze bardziej chcę te książki mieć w swoich łapkach. ;)

3. "Nowoczesne zasady odżywiania" T. Colin Campbell




Książka mocno polecana na blogach dotyczących zdrowego odżywiania, a także przez osoby promujące dietę wegetariańską czy wegańską. Autor przytoczył najnowsza badania z zakresu zdrowego odżywiania, co mnie szczególnie interesuje, zwłaszcza, że od ponad 5 lat nie jem mięsa i wielu osobom ciągle się to w głowie nie mieści i próbują mnie przekonać, że jedzenie mięsa jest zdrowsze niż dieta oparta głównie na roślinach (nie jestem weganką). Od jakiegoś czasu książka jest na mojej liście "do przeczytania".

4. "Jadłonomia. Kuchnia roślinna" Marta Dymek




Na koniec wisienka na torcie! Książka kucharska autorki chyba najpopularniejszego polskiego bloga wegańskiego. Od dawna śledzę Jadłonomię i zdarza mi się sięgnąć do jej przepisów, gdy gotuję w domu. Bardzo się ucieszyłam, gdy dowiedziałam się o książce, w której oprócz przepysznych przepisów są również piękne zdjęcia. To chyba pierwsza w Polsce książka o kuchni roślinnej, która jest tak pięknie wydana. 

18 komentarzy:

  1. Ostatnia pozycja bardzo mnie zaciekawiła, na swojej półeczce posiadam jedynie "ABC Kosmetyki naturalnej. Owoce."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co sądzisz o "ABC kosmetyki naturalnej"? Polecasz? :)

      Usuń
  2. Dużo fajnych i ciekawych propozycji:)
    radosnego weekendu kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na ABC kosmetyki naturalnej na pewno się skuszę. Książki niedrogie, a wydają się bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również myślę, że będą ciekawe. Może mi Mikołaj przyniesie. ;)

      Usuń
  4. Jadłonomia najbardziej mnie zaciekawiła, chętnie przyjrzę się jej bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na premierę Jadłonomii czekałam tak długo a teraz nie mam funduszy na zakup. T-T
    Chyba poprosze mikołaja. :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłonomię bym chętnie kupiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja liczę na św. Mikołaja czy Gwiazdora jak kto woli ;)

      Usuń
  7. Ja z namiętnością zbieram takie książki, z tych nie mam i nie znam żadnej :) Od razu wpadły mi w oko :P Też takie chce !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A polecasz jakieś książki o podobnej tematyce? :)

      Usuń
  8. Mam na oku: "Nowoczesne zasady odżywiania" T. Colin Campbell

    OdpowiedzUsuń
  9. ale masz super bloga! :D lajkuje na fejsie i obserwuję :D
    ksiażki też genialne, o "ABC kosmetyki naturalnej" nie słyszałam, chyba się muszę zakręcić w księgarni :D
    Ja korzystam głównie z książek kosmetologiczno - chemicznych ;)
    Życzę Ci więc bogatego mikołaja :D takie ksążki mieć to skarb :D

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad. Nic bardziej nie motywuje do pisania niż komentarze. :)