wtorek, 25 listopada 2014

[Pielęgnacja włosów] Pielęgnacja włosów kręconych z Yves Rocher

Niedawno na nowo polubiłam się z Yves Rocher, głównie ze względu na produkty do włosów oraz perfumy. Dziś parę słów o tych pierwszych. Jakiś czas temu na zakupach skusiłam się na dwa produkty z serii przeznaczonej do kręconych włosów: odżywkę i spraj. Jeśli chcecie się dowiedzieć jak się u mnie sprawdziły, to zapraszam do dalszego czytania. :)



Odżywka do włosów kręconych z wyciągiem z Baobabu


Odżywki do włosów są tymi kosmetykami, które zużywam w ilościach hurtowych. Niestety, osoby z kręconymi włosami myślę, że to potwierdzą, potrzebuję porządnego nawilżenia, aby uzyskać ładny skręt i zapobiec puszeniu się włosów. Staram się stosować do rad amerykańskiej guru od kręconych włosów Lorraine Massey, która radzi nakładać duuuże porcje odżywek i masek na włosy. I to się u mnie sprawdza.

Dlatego od razu muszę stwierdzić, że opakowanie, które zawiera tylko 150 ml produktu bardzo szybko się skończyło. Do tego cena (ok. 15 zł) w stosunku do pojemności i wydajności, jest trochę wysoka. Na szczęście w YR co chwilę są jakieś promocje i w sumie nie zdarza mi się kupować ich produktów w cenie regularnej.

Producent jak zwykle obiecuje nam tu cuda:

"Baobab jest uważany za drzewo opatrzności w wielu afrykańskich wioskach. Potrafi magazynować ogromne zasoby wody. Jego pień może pomieścić blisko 100 m3 wody, aby przetrwać długotrwałe susze. Wyciąg z liści Baobabu bogaty w polisacharydy wyselekcjonowany przez Laboratoria Yves Rocher jest znany ze swoich właściwości dodających sprężystości włosom kręconym. Bazy myjące w 100% pochodzenia roślinnego, bez silikonu, bez parabenów."

Plus za brak parabenów oraz silikonów, których moje włosy bardzo nie lubią. Cały skład prezentuje się tak:

INCI: Aqua/Water/Eau, Stearyl Alcohol, Cetyl Alkohol, Behenyl Alkohol, Behentrimonium Chloride, Passiflora Edulis Seed Oil, Hydrolysed Andanosonia Digitata Extract, Polyquaternium-70, Parfum/Fragrance, Polyquaternium-72, Sodium Benzoate, Citric Acid, PPG-3 Myristyl Ether, Isopropyl Alkohol, Dipropylene Glycol, Guar Hydroksypropyltrimonium Chloride, Panthenol, Phenoxyethanol, Limonene, Carbomer.

A jak się u mnie sprawdziła ta odżywka? Była przyjemna w użyciu, jednak jak już wspomniałam mało wydajna. Włosy po umyciu delikatnym szamponem i nałożeniu tej odżywki, łatwiej się rozczesywały, nie były napuszone, ale nie były też super nawilżone. Nie zauważyłam też, żeby kosmetyk wpłynął na lepsze podkreślenie loczków. Z tego względu myślę, że dla osób o prostych czy falowanych włosach spokojnie odżywka również się sprawdzi, jako delikatny nawilżacz do codziennego stosowania. Przyjemny produkt, ale za tą cenę mogę kupić lepsze i bardziej wydajne odżywki. Raczej do niej nie wrócę.


Sprej podkreślający loki z wyciągiem z Baobabu

Przy zakupach chwyciłam, oprócz odżywki, ten sprej podkreślający loki z nadzieją, że coś pomoże mi je okiełznać o poranku. Ze względu na to, że włosy myję wieczorem, to rano nie wyglądają one najlepiej. Loczki są lekko rozprostowane, przyklapnięte i takie "rozczapierzone". Rano spryskuję suche włosy tym kosmetykiem, dzięki czemu lepiej wyglądają.

Znowu producent obiecuje cuda, że "żadne warunki pogodowe nie zniszczą sprężystości Twoich loków". I nie do końca się z tym zgodzę. Przede wszystkim sprej nie działa jak żel czy lakier i nie utrzymuje włosów tak sztywno. Na to, że kręcone włosy lepiej wyglądają po ich spryskaniu wpływa po prostu woda! Nic nowego, że na deszczu włosy się lepiej kręcą (dlatego lubię deszcz ;)). Dodatkowo działanie nawilżające spreju wpływa pozytywnie na kondycję włosów i sprawia loczki są ładniejsze i trwalsze (dziękuję tu glicerynie). 

Cały skład wygląda tak:

INCI: Aqua/Water/Eau, Glycerin, Polysorbate 20, Betaine, Polyquaternium-72, Hydrolysed Adansonia Digitata Extract, Sodium Benzoate, Parfum/Fragrance, Aspartic Acid, Salicylic Acid, Phenoxyethanol, Sodium Hydroxide, Limonene, Carbomer

W przeciwieństwie do odżywki, ze sprejem polubiłam się bardzo. Jest w miarę wydajny, przyjemnie pachnie, nie skleja włosów i świetnie je reanimuje z rana. Ta butelka niestety mi się już kończy, więc czas polować na promocje w YR. ;)

A co Wy myślicie o kosmetykach YR? 
Używałyście tych kosmetyków? 




Pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. Zawsze marzyło mi się mieć kręcone włosy, ale nic z tego nie wyszlo :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zawsze chciałam mieć proste. :P Dopiero niedawno przekonałam się do swoich włosów i je polubiłam (mimo, że są bardzo wymagające). ;)

      Usuń
  2. Ten sprej bardzo mnie zaciekawił :) Ciekawe czy z moimi falami by sobie poradził ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym mieć tak kręcone włosy jak np. Beyonce:)
    Buziaczki kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takie włosy jak Beyonce też chciałabym mieć. ;P

      Usuń
  4. Zostałaś u mnie nominowana do blogwej zabawy, zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, postaram się w weekend odpowiedzieć na nominację. ;)

      Usuń
  5. A ja jestem ciekawa, jakie perfumy z Yves Rocher tak lubisz?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam dwa Comme une Evidence, ale wersja nie ta oryginalna, tylko nowa, słodsza, ale ciągle kwiatowa. Używałam całą wiosnę i lato. I moje ostanie odkrycie Vanille Noir - idealne na jesień i zimę. <3

      Usuń
  6. nie miałam nic z tej firmy oprócz żeli pod prysznic (jak kiedyś jeszcze używałam)
    ps. cieszę się że znalazłam kolejny blog o naturalnej pielęgnacji :) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich produktów do ciała czy twarzy nie używam. Tylko właśnie do włosów i perfumy.
      Miło mi. Chętnie zaglądnę do Ciebie. :)

      Usuń
  7. Pozwoliłam sobie nominować Cię do liebster blog award.
    http://naturalnazakupoholiczka.blogspot.com/2014/11/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, postaram się odpowiedzieć w najbliższym czasie. :)

      Usuń

Pozostaw po sobie ślad. Nic bardziej nie motywuje do pisania niż komentarze. :)