środa, 30 września 2015

5 nawyków, które możesz wprowadzić w życie dla siebie i dla planety

Mówi się, że najważniejsze w drodze do osiągnięcia celu jest wyuczenie się dobrych nawyków. Nawyki są nam potrzebne również w dbaniu o wygląd, zdrowie, a także w trosce o środowisko. Ideałem jest, gdy to co robimy jest dobre zarówno dla nas, jak i naszej planety! Dziś proponuję Wam 5 nawyków, 5 zmian, które wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie, wygląd, a także podziękuje nam za nie nasza planeta.


1. Przesiądź się na rower. 
To najlepszy sposób na poprawienie kondycji, połączone z ogromną dawką przyjemności. Uwielbiam wiatr we włosach i tą wolność, którą daje rower. Zamknięcie w metalowym pudełku w postaci samochodu czy tramwaju mnie przytłacza. Dużo lepiej jest wsiąść na rower i pojechać hen daleko. Oprócz polepszenia kondycji i sylwetki, zamieniając samochód na rower, pomagam planecie. Zmniejszamy emisję spalin samochodowych do powietrza, które jest w dużych miastach bardzo zanieczyszczone. Zmniejszamy też zużycie paliw kopalnych, których zasoby są nieodnawialne i szybko się kurczą.

2.Ogranicz spożywanie produktów odzwierzęcych. 
Nie jestem ostatnią osobą, która namawia do przejścia na weganizm/wegetarianizm. Nie lubię wojujących wegan na siłę wciskających innym swoje racje. Jestem jednak za uświadamianiem ludziom, że zmniejszenie spożycia produktów odzwierzęcych wpływa korzystnie na nasze zdrowie oraz na środowisko. Przemysłowa hodowla zwierząt przyczynia się między innymi do wylesiania ogromnych obszarów, zanieczyszczenia powietrza i wody, zmian klimatu oraz przede wszystkim do cierpienia zwierząt. Nasze społeczeństwo spożywa zbyt dużo mięsa i innych produktów odzwierzęcych, które są przyczynami również wielu chorób.
Myślę, że nawet najbardziej zagorzałych mięsożerców można przekonać do spożywania większej ilości owoców i warzyw proponując im zdrowe, kolorowe i pyszne roślinne posiłki. Dla zdrowia warto wprowadzić zmiany do swojego sposobu odżywiania raz na zawsze.


3. Planuj posiłki i zakupy spożywcze. 
Niestety wiele raportów pokazuje jak ogromną ilość jedzenia marnujemy. Co roku wyrzucamy 1,3 mld ton jedzenia*. Jest to niewyobrażalna suma, biorąc pod uwagę, że wciąż na świecie jest mnóstwo głodujących ludzi. 
Dzięki planowaniu posiłków i zakupów spożywczych możemy zapanować nad ilością wyrzucanego jedzenia, a co za tym idzie możemy sporo zaoszczędzić. Takie planowanie jest sposobem również na zachowanie zdrowej diety i wykluczenie przypadkowego jedzenia niekoniecznie zdrowych produktów.

4. Oczyść swój dom z toksyn 
Zmiana drogeryjnych produktów do sprzątania mieszkania na naturalne metody uwalnia nas od ogromnej ilości toksyn. Mieszkanie można równie dobrze wysprzątać bez pomocy tak silnych środków. Hitami w naturalnym sprzątaniu są soda oczyszczona i ocet. Ten duet może czynić cuda!
Oczyszczenie mieszkania z toksyn wpływa korzystnie na nasze zdrowie, a także na środowisko. Zmniejszając użycie detergentów, zmniejszamy przedostawanie się ich do wód, czy gleby.

5. Przekonaj się do naturalnych kosmetyków.
Coś do czego przekonuję od dawna wszystkich, których spotykam. Naturalne kosmetyki są lepsze dla naszego zdrowia. Dlaczego? Ponieważ nasza skóra nie wchłania niebezpiecznych substancji czających się w drogeryjnych kosmetykach. Jeśli możemy sobie pozwolić wybierajmy przede wszystkim produkty z certyfikatami ekologicznymi, które dają nam większą pewność, że nasze mazidła są bezpieczne dla środowiska oraz dla nas.

Które z tych nawyków wprowadziliście w swoje życie?  

Pozdrawiam!

Wszystkie zdjęcia pochodzą z mojego Instagramu!

* Informacje pochodzą ze strony: http://www.niemarnuje.pl/marnowanie-zywnosci.html

9 komentarzy:

  1. Najwięcej problemu mam z wejściem na rower- mam niestety daleko do pracy, a teraz mamy już strasznie zimne poranki i jakoś tak "nie po drodze" mi z rowerem :( ale obiecuję, że od wiosny zaczynam jeździć! I oczywiści z jedzeniem warzywek i owców, niby jem więcej ale i tak nie wychodzi mi to za bardzo. Ale oczywiście cały czas się staram! Reszta wprowadzona w życie :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak jest zimno nie mogę jeździć na rowerze, bo moje zatoki mi nie pozwalają na to, ale warto wybierać ten środek transportu, gdy tylko możemy. :)

      Usuń
  2. 4 ostatnie :)
    Niestety na 1 nie mogę sobie pozwolić. Po prostu za daleko mieszkam bym miała jeździć rowerem, nie ma na mojej uczelni przyszniców, nie mogłabym robić zakupów do domu, często zajęcia mam do późnej nocy od samego rana, już nie wspominając o tym że nie mogłabym zabierać swoich przyborów do rehabilitacji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że cztery nawyki już wprowadziłaś w życie. :)

      Usuń
  3. Jeśli chodzi o rower to od zawsze był mój ulubiony środek transportu :) Na zakupy - rowerem, do szkoły - rowerem a do pracy - też rowerem! :D Cudownie jest rano poczuć świeżość i wiatr we włosach. Odkryłam niedawno twój blog i jestem nim oczarowana, zgadzam się z tobą w 100% w wielu kwestiach i też jestem za szerzeniem świadomości ekologicznej u ludzi. Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze by było, gdyby każdy stosował y stosował się do tych zasad:)
    moc uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do bycia wegetarianką brakuje mi kilograma. Takie uroki nieprzemyślanych decyzji przeszłości.
    Co do sprzątania, ostatnio ograniczam się do lekkiego płynu, którym ścieram kurze, czyszczę szyby i tak naprawdę co się da.
    A rower wybieram od zawsze :)! Zdrowiej, przyjemniej i ekologicznie!

    Zapraszam do siebie: http://simplejoung.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też próbuję wszystkich wokół mnie przekonać że kwestia zdrowszego i bardziej ekologicznego stylu życia to w dużej mierze kwestia nawyków a nie ciężkich wyrzeczeń ;) ja bym jeszcze dodała "czytanie etykiet na produktach nie tylko spożywczych" :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad. Nic bardziej nie motywuje do pisania niż komentarze. :)