środa, 3 lutego 2016

Naturalna pasta do zębów LOGODENT

Pasta do zębów to jeden z kosmetyków, który najtrudniej jest mi zamienić na naturalny. Niestety żadna z dotychczasowych past w 100 % naturalnych mi nie przypasowała. Żaden z przepisów na domową pastę również mnie do siebie nie zachęcił. 

Ostatnio dzięki uprzejmości sklepu ecobody.pl mogłam przetestować mineralną pastę do zębów firmy Logona.


Mineralna pasta do zębów Logodent ma skład dużo przyjemniejszy niż większość drogeryjnych past, co ma duże znaczenie, bo przecież używamy tego kosmetyku do higieny jamy ustnej. Pasta jest bogata w wyciągi z alg morskich, w których znajduje się duża ilość związków mineralnych. 

Dodatkowo w składzie znajdziemy olejki eteryczne z anyżu, goździków i mięty, które oprócz zapewnienia dobrego smaku pasty działają również antybakteryjnie i zapobiegają zapaleniom. Produkt nie zawiera fluoru co jest dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy, którą się kieruję przy wyborze pasty do zębów. Orgomny plus za brak SLS oraz konserwantów! Cały skład prezentuje się następująco:
INCI: Aqua (Water), Glycerin, Sorbitol, Calcium Carbonate, Silica, Sodium Cocoyl Glutamate, Algin, Hectorite, Xanthan Gum, Maris Sal (Sea Salt), Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Oil, Mentha Piperita (Peppermint) Oil, Pimpinella Anisum (Anise) Oil, Commiphora Abyssinica Extract, Cistus Incanus Extract*, Camelia Oleifera Leaf Extract, Eugenia Caryophyllus (Clove) Flower Oil, Sucrose Laurate, Phytic Acid, Limonene 
* z kontrolowanych upraw biologicznych


Bardzo przyjemnie używało mi się mineralnej pasty Logodent. Dobrze, ale delikatnie oczyszczała zęby, usuwając osad i pozostawiając świeży oddech. To chyba pierwsza naturalna pasta, po której czułam, że zęby są naprawdę porządnie umyte. Ponadto mam wrażenie, że zmniejszyła trochę nadwrażliwość moich zębów. 

Niestety mojemu M. pasta nie przypadła do gustu, ponieważ on lubi bardzo mocno miętowe produkty, a w tym przypadku miętowy smak i zapach jest bardzo delikatny. Sama zużyłam pastę ciesząc się tym, że nie jest ona zbyt ostra w smaku.

Minusem w stosowaniu pasty dla niektórych może być to, że nie pieni się tak dobrze jak jej drogeryjne koleżanki. Mi to w ogóle nie przeszkadzało, a wręcz umilało tylko stosowanie kosmetyku w codziennej pielęgnacji jamy ustnej. 

Pasta Logodent to świetna opcja do codziennej higieny jamy ustnej. Świetnie oczyszcza zęby i wzmacnia szkliwo. Na razie jest to mój numer 1. wśród naturalnych past do zębów.

Jestem bardzo ciekawa czy używałyście tej pasty, albo czy możecie mi polecić inne naturalne pasty do zębów bez fluoru? :)

P.S. W sklepie ecobody.pl przy rejestracji otrzymacie 15% zniżki na pierwsze zakupy. ;)

10 komentarzy:

  1. nie znam tego rodzaju past do zębów

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro polecasz to spróbuje, też jestem na etapie szukania dobrej pasty naturalnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby est ich tyle na rynku, a znalezienie dobrej nie jest takie łatwe ;)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa pasta. Chętnie wypróbuję.
    pozdrawiam najserdeczniej

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie kończę pastę Lavera z bio-echinaceą i propolisem, oczywiście bez fluoru (tylko takich używam:) I w sumie mogę ją polecić bo bardzo przyjemnie się jej używa. A oto jej skład jeśli Ciebie to interesuje :) Wodno-alkoholowy wyciąg z echinacei*, sorbitol, krzem mineralny, ksylit, kreda, sól morska, ksantan, tensyd kokosowy, roślinna gliceryna, ekstrakt z żywicy balsamowca mirra, ekstrakt ze skrzypu*, ekstrakt z kwiatu arniki*, ekstrakt z propolisu, bio-alkohol*, mieszanka olejków eterycznych . *składniki pochodzące z upraw ekologicznych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecenie! Chętnie wypróbuję :)

      Usuń
  5. Będę musiała wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Polecam miracoil do płukania zębów olejowa kompozycja ekstraktów ziołowych w ograniczonym oleju kokosowym. Kuracja 20 dniowa działa detoksykujaco na cały organizm. Dodam że zaczynam dzień od porannego masażu twarzy czyli płukanki 15 minut pod prysznicem dla poprawy humoru każdego dnia. Oddech i czystość zzębów bez porównania do zwykłej pasty do zębów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Skład ma bardzo ciekawy, na prawdę mi się podoba. W aptekach czy drogeriach szukać jej?

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę kolejną pozytywną recenzję tej pasty :) Super, że jest ich coraz więcej na rynku!

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw po sobie ślad. Nic bardziej nie motywuje do pisania niż komentarze. :)